Cum sa ajungi in Insulele Lofoten

Lofoten

Am realizat ca Norvegia este o tara intinsa si avand un buget redus la dispozitie, mi-am dat seama ca ar fi bine sa am o singura zona pe care sa o explorez. Nu sunt in niciun caz adeptul vizitarii a  10 tari in 5 zile sau alte astfel de „aventuri”, ca sa nu jignesc pe nimeni.

Intr-o zi am citit pe site-ul meu de suflet la acea vreme, amazingrace.ro (in prezent Tedoo) despre Insulele Lofoten. (In acest moment articolul respectiv nu se mai afla pe site-ul lor, din pacate.) Asa ca in mintea mea s-au conturat mai multe variante de a vedea Insulele Lofoten si am cautat sa gasesc o cale de a ajunge acolo cat mai repede si cat mai ieftin posibil.

Dupa mai multe calcule si avand in vedere ca o cazare prin Norvegia se apropie de 100 euro pe noapte, am decis ca daca vreau sa ajung cat mai ieftin si cat mai repede in Insulele Lofoten, va trebui ca totul sa se petreaca intr-o singura zi. Asa ca am cautat in primul rand un avion care sa ajunga la Oslo cat mai de dimineata posibil si la intoarcere sa plece spre Bucuresti cat mai tarziu. Am reusit sa gasesc la Lufthansa acele zboruri necesare, desi amandoua faceau o scurta escala la Munchen si la Frankfurt. Practic am plecat la 7 dimineata din Bucuresti si am ajuns in jur de ora 12 la Oslo, iar la intoarcere am gasit avion care pleca din Oslo pe la ora 16 si ajungea in Bucuresti la miezul noptii.

Din Oslo aveam 2 variante: sa iau trenul care pana la Bodø  facea o zi si o noapte sau sa iau un avion care facea doar 2 ore. Desi cu trenul aveam posibilitatea sa vad toata Norvegia (din tren), era destul de obositor si pentru ca ma grabeam sa ajung in insule, am ales sa iau avionul de la Widerøe (tin de Scandinavian Airlines, dar sunt pe intern), mai ales ca la pret nu era prea mare diferenta. Am gasit avion la 12:30 si la 14:45 am ajuns in Bodø . La intoarcere am gasit avion din Bodø  catre Oslo la 12:30 si am ajuns la 14:30. Orele sunt aproximative.

Din Bodø  ca sa ajungem in insule aveam din nou 2 variante. Una era cu avionul pana la Leknes (Wideroe), care se afla la aproximativ 65 de km de sudul insulelor Lofoten, unde vroiam sa ajungem. Si a 2-a varianta (pe care am si ales-o) a fost ferry de la Bodø  catre Moskenes, in sudul insulelor, si care in loc de 40 de minute cum era cu avionul, facea 4 ore jumatate. De la Bodø  catre Moskenes se pleca in fiecare zi la ora 16 si se ajungea la 20:30. Iar invers, ferry pleca la 7 dimineata si ajungea la 11:30 in Bodø.

In felul acesta avioanele erau legate de ferry si noi ar fi trebuit sa ajungem fericiti la destinatie, fara emotii si fara intamplari neprevazute.

Ei bine, pot spune ca nu am avut batai de cap cu avioanele, cu ferry in schimb e o alta discutie.

test_66+64

Recomandare: Nu lua ferry decat daca ai timp la dispozitie. Pe noi ne-a incurcat destul de mult. La dus, in loc sa ajungem la 20:30, am ajuns a doua zi la 7 dimineata. La intoarcere, in loc sa plece la 7 dimineata, a plecat la 8 si am ajuns in ultima clipa la aeroportul din Bodø.

Daca totusi vrei sa te plimbi, (si este vara, si ai timp la dispozitie) asta este site-ul lor: