Tiger Cave Temple: 1237 de Trepte către Cerul Thailandei

Tiger Cave Temple Summit

Wat Tham Sua sau Tiger Cave Temple se află într-o zonă ce acoperă mai multe temple budiste din apropiere de Krabi și este considerat unul dintre cele mai importante locuri de pelerinaj pentru thailandezii budiști.

Motivul pentru care cuvântul „tigru” apare în numele locului se datorează unei întâmplări din 1975 când un călugăr a văzut în viziunea sa mai mulți tigri ce se aflau în peșteră. Mai există o altă legendă care spune că un tigru real obișnuia să trăiască în peștera aflată la poalele muntelui.

1237 de Trepte către Cerul Thailandei

Tiger Cave Temple

Am ajuns la Tiger Cave Temple la orele 15:00, după ce în aceeași zi mai văzusem Hot Springs și Emerald Pool aflate la aproximativ 50 de km distanță, unde am avut plăcerea să facem baie într-o mare de turiști, dintre care mai mult de jumătate veniseră din China.

Am coborât din microbuz şi afară erau 100 de grade, la umbră. Atmosfera era încărcată iar umiditatea de cel puțin 99%. Un vis, o nebunie. Dar venisem acolo, aveam apă la noi, eram cu ochii în patru după maimuțele furăcioase asupra cărora fusesem avertizați şi aveam încredere totală în condiția noastră fizică, deși ignorată în ultima vreme.

Ne-am pozat la început de drum alături de alţi vizitatori, la fel de încântați că şi noi că se află acolo, şi am început să urcăm.

Drumul propriu-zis

Ei bine, după aproximativ 200 de trepte, credeam că vom muri. Deja picioarele noastre ne anunțau că ceva nu este în regulă, tricourile bune de stors, iar valul de căldură nu dădea semne să se potolească. Cine ne-a pus să urcăm în mijlocul zilei? De ce nu am venit noi dimineață sau seară? De ce facem noi aşa ceva?

Gânduri de felul acesta ne umblau prin cap, iar când am ajuns la 300 de trepte lupta dintre minte şi corp devenise reală.

Însă după pauze repetate şi imagini ale zonei din jur ce se desfășurau sub ochii noștri din ce în ce mai clar, mintea deja avea argumente serioase pentru a convinge corpul să meargă mai departe.

Top of the mountain

Până la urmă, încet-încet, cu multe pauze şi cu ajutorul lui Buddha, am reuşit să ajungem în vârf. Haos, nebunie, extaz! Cei care ajungem acolo ne uităm unii la alţii de parcă am fi câştigat ceva gratuit şi suntem favoriții sorţii. Când de fapt, eram nişte oameni epuizați ce nu ar mai face nebunia asta din nou, dacă ar avea de ales.

Dar să nu fim răutăcioși, priveliștea face într-adevăr toţi banii şi poţi vedea până la o distanță considerabilă peisajul thailandez, unde casele şi jungla se întrepătrund. De asemenea, se poate vedea oraşul Krabi de la înălţime şi aproape că îţi poţi închipui nenumăratele bărci care te pot duce mai departe către insulele de vis din Marea Andaman.

Recomandări

1. Dacă vrei să ajungi aici şi eşti cazat în Ao Nang sau Krabi, îţi recomand să vorbeşti cu cineva să te aducă pentru a sta cel puţin câteva ore, mai ales că în vârful muntelui este absolut superb. Noi cred că am avut la dispoziţie maxim o oră jumătate, ceea ce nu este de ajuns dacă vrei să vezi cât mai mult. În plus, la baza muntelui sunt câteva temple ce pot fi vizitate, inclusiv faimoasa grotă în care a intrat tigrul aflat în numele templului.
  2. Tot drumul până acolo am fost avertizaţi în legătură cu maimuțele furăcioase aflate la începutul traseului, care îţi pot lua mâncarea, băutură sau tot ce ai la vedere. Noi nu le-am văzut decât la coborâre şi nu păreau atât de ameninţătoare.
  3. Am făcut traseul după orele 15:00 şi a fost destul de cald. De asta cred că e bine să vii aici dimineața sau după-amiază, când se mai duce soarele şi poate prinzi şi un apus. Ai grijă totuşi că în Thailanda începe să se insereze pe la 6, iar la 7 şi ceva e deja noapte. Dacă mergi într-un grup organizat, probabil vei face traseul ziua şi vei transpira, aşa că nu uita să-ţi iei cu tine un tricou de schimb. Colegii de călătorie te vor iubi pentru asta.
  4. Să iei apă. Deşi găsești apă în vârful muntelui, este posibil că fântâna respectivă să nu funcționeze şi nu vrei să ai astfel de surprize.
  5. Când faci poze de sus, dacă nu ai prea multă experiență, încearcă să eviți să prinzi prea mult din cer, mai ales dacă este soare puternic şi nori puţini. Cel mai bine este să prinzi în obiectiv o parte din peisaj, precum jungla deasă, casele sau munţii din apropiere.
  6. Pentru a face acest traseu, dar şi multe altele, întreabă acolo unde eşti cazat. Dacă nu ai pe cineva să te aducă pe cont propriu dimineaţa, mergi cu un grup. Nu îţi recomand să mergi de capul tău dacă n-ai mai condus printre imprevizibilii şoferi thailandezi.